+38 (044) 564-77-33, +38 (095) 617-41-15, +38 (066) 986-85-23

Як організувати корпоративне харчування в сучасній компанії своїми силами

 
jSolutions Корпоративное питание 6

Забезпечення можливості обідати не на колінах і не на робочому столі, стало практично аксіомою для більшості сучасних офісів, компаній та підприємств. Але цього недостатньо для забезпечення комфорту робочого процесу. Тому стіл, стілець, електрочайник і мікрохвильова піч стали лише доповненням до робочого місця. Що потрібно і як організувати корпоративне харчування? Почнемо по порядку.

Скільки у вас співробітників?

В будь-якому випадку персонал повинен мати можливість комфортно приймати їжу не на робочому місці, помити руки до і після, за необхідності помити й посуд. Складність вирішення такого завдання залежить від масштабу компанії або офісного центру. Підприємства, на яких працюють від декількох сотень до декількох тисяч співробітників, повинні мати спеціалізоване приміщення, розраховане на одночасне харчування мінімум 40% співробітників. Тоді зміщений або плаваючий обід не буде створювати умови для «години пік», перевантаження приміщень, формування черг і втрати часу. В середніх та малих компаніях, у яких працюють від 30 до 100 співробітників (якщо дозволяє конфігурація офісу) виділяється одне з найбільш зручних приміщень. Якщо приміщення виділити неможливо, то залишається варіант використання приміщень кафе, які знаходяться на території бізнес-центру або поблизу. Питання тільки у співвідношенні витрат між тим, скільки повинен коштувати обід вашого середньостатистичного співробітника, якої якості обід ви очікуєте отримати за ці гроші.

jSolutions Корпоративное питание 6

Формула росту

Концепції харчування можуть бути різними. Найпростіша - класична, тобто перше, друге та салат. Можливі замовлення з меню. Але і тут є нюанси. Скажімо, за ті самі гроші можна отримати «Салат з капусти з маслом»... Але, в одному випадку він зроблений з капусти старого врожаю і заправлений рапсовим маслом, у другому — з молодої капусти та соняшникової олії з торгової мережі, а в третьому — зі свіжої молодої капусточки, политої органічною соняшниковою олією і свіжим соком лимона. Чого саме ми прагнемо досягти в організації харчування? Хочете на цьому заробити? І скільки? Або навпаки, ви готові інвестувати в корисну їжу та здоров'я ваших працівників? Чи є у вас ресурси і бажання займатися розвитком даного напрямку в обраному вами форматі? Або простіше віддавати це питання на аутсорсинг професіоналам, які знають свою справу, але й коштує це дорожче? В підсумку тільки ви вирішуєте який формат стане для вас прийнятним за ціною та якістю. Особливим питання харчування стає, коли за все платить роботодавець, тобто обіди безкоштовні для співробітників. Або роботодавець вводить систему доплат, дотацій або компенсацій. Але тут для обліку всіх тонкощів потрібна спеціалізована програма, про яку ми згадаємо пізніше.

Сам собі годувальник

Організація харчування в офісі власними силами - це серйозні витрати. Столи, стільці, кілька видів тарілок, виделки, ложки, ножі, плити, духові шафи - це тільки основна частина витрат. Насправді, необхідно створити фірму в фірмі, тому що забезпечення процесів закупівлі продуктів і приготування їжі вимагає витрат не тільки на заробітну плату, тим хто готує і прибирає. Виникає маса супутніх труднощів, накладних витрат, які вимагають обліку. Але, рухаючись по цьому шляху, можна створити ту цінність для персоналу, яка стане важливою з позиції лояльності та позитивною з точки зору «оздоровлення» клімату, в прямому і переносному сенсі. Звичайно іти на такий крок, коли у вас 20 співробітників недоречно. Ні одна кейтерінгова компанія не зможе конкурувати з тим, що ви можете зробити своїми руками. Це стосується низки факторів — вихід готової страви, склад, якість інгредієнтів, різноманітність, терміни придатності та безумовно — кінцева ціна продукту. І не варто забувати про "зловживання", які набагато легше нівелювати за такою схемою.

jSolutions Корпоративное питание 5

Мінімізуємо витрати

Альтернативних варіантів теж досить. Кафе та ресторани, які знаходяться поруч, завжди із задоволенням протягнуть руку допомоги і запропонують свої послуги з доставки обідів. Крім цього, у великих містах існує безліч компаній з приготування, доставки обідів. Їх асортимент набагато ширше і різноманітніше ніж “піца+салат”. Але навіть в такій ситуації є адміністративне навантаження, яке повинно лягти на чиїсь плечі: збір замовлень по всім співробітникам офісу, передача замовлень постачальнику, зміна замовлення (тому, що у постачальника скінчилися роли з лососем), контроль доставки тощо. Плюс зберігаються ризики, пов'язані зі свіжістю всіх замовлених страв та своєчасністю доставки (а непередбачувані ситуації трапляються частенько). Ціна за страву в такому варіанті вже пішла вгору, але й перелік завдань, які треба вирішувати, істотно зменшився. Який би варіант ви не обрали, слід пам'ятати про те, що організацією харчування задоволені будуть не всі. Практика показує, що завжди будуть в колективі люди, які вважають, що готують або замовляють не те і не так, і середній чек теж не той.

Автоматизація потрібна

Полегшити, формалізувати та управляти процесом замовлення харчування можливо за допомогою систем автоматизації. Безумовно, такі системи можуть автоматизувати не тільки процеси так званого бек-офісу (закупівель, калькуляційних карт, списання, складання меню) але і ту частину, яка пов'язана з отриманням замовлення. У класичному ресторані внесення замовлень в систему робить офіціант. У разі організації корпоративного харчування, замовлення може вносити кожен співробітник сам за себе з урахуванням особистих переваг і кількості з меню на сьогодні, на завтра і навіть на тиждень вперед. При цьому не принципово, хто займається організацією харчування співробітників — локальні служби або компанії з доставки смачних обідів в офіс — контроль буде забезпечений. Використання web-інтерфейсу і хмарних сервісів, а також при необхідності спеціалізованого устаткування і POS-терміналу, робить цю процедуру легкою і доступною навіть з мобільних пристроїв. Тому голодним і забутим не залишиться ніхто. Як систему для корпоративного харчування доцільно використовувати програмне забезпечення, яке враховує багатогранність і варіативність цього процесу, а також забезпечує швидке обслуговування. Система jSolutioins для корпоративного харчування та кейтерінгу по суті є стандартом вирішення подібних завдань, тому що може працювати одночасно як в інтересах продажів кейтерингової компанії або фірми з доставки обідів, так і в інтересах роботодавця, який робить роботу свого персоналу краще.



Замовити дзвiнок